Ridizájn

BjMatt hatalmas fővezér felajánlására támaszkodva van esély arra, hogy az év eleje óta sokat emlegetett megújulás kezdetét vegye, legalább elvi szinten. Minden felvetést, ötletet szívesen várunk arra vonatkozóan, hogy milyen formai és tartalmi elemek kerüljenek a Sajnos G2 weboldalra/ba.

Ami biztos, mert mennünk kell a trend után.

teljes oldalkihasználás
tetszetős lenne néhány aloldal a gyakori témáknak
non-figuratív dizájnelemek, fotók nélkül
sötét háttérszínnel
vízszintes főmenű az oldal tetején a leggyakoribb topikok gyűjtőoldalára mutatólinkekkel
SEO optimalizálás (ehhez be tudunk vonni specialistát)
Metatag változtatására lehetőség
Hírlevél küldési lehetőség a motorban (ez nem dizájn, csak eszembe jutott)
Tovább is van, mondjátok még.

Ridizájn” bejegyzéshez 20 hozzászólás

  1. Úgy néz ki ez már túl fog mutatni a blogon, úgyhogy Drupalra kéne átállni a WP-ről, ami olyan szempontból jó hír, hogy mindent, sőt a legbetegebb dolgokat is meg fogjuk tudni oldani. Én tanácsolnék egy sorrendet, hogy hogyan essünk neki, hogy mindenki boldog legyen maximálisan:

    1. specifikáljuk hogy milyen tartalmak várhatók, és ezek miket tartalmazzanak (szöveg, galéria, video, googlemap, letölthető fileok, podcast), persze lehet mindent is ömlesztve, de sokszor szerintem egészséges ha van egy “kategóriája” egy bejegyzésnek és akkor az ember nem csapong annyira, informatívabb tőle a tartalom. Ezeknek milyen súlya lesz (nagyon jó a gasztro felvetés pld), tehát mehetne egy külön oldalra, más design-nal hogy jól elkülönüljön, vagy csak egy blogszerű listában más színnel/ikonnal, you get the idea.

    !!!FONTOS!!! hogy tudjátok a szoftverről, hogy nagyon sok lehetőségünk van, nem csak egy “bejegyzéstípus” létezhet, hanem definiálhatunk bármennyit, és ezeknek külön tudunk designt, címkéket, bármit adni. A végén mondok majd példákat. *

    2. beszéljük meg hogy milyen funkciókat szeretnénk, mit kell tudjon a motor: címkézés, kategóriák, audio/video feltöltés, kommentek, üzenőfal, linkfal, más oldalak rss-feedjeinke aggregálása (pld vmelyik sportoldal feedjei megjelennek a sajnosv2 design-jával, vagy pesti étteremkritikák vmilyen rss-ből), tartalmi elemek összefűzése (pld kapcsolódó review-k, kapcsolódó helyek, kapcsolódó userek, kapcsolódó linkek, ezek is megjelenhetnek egymás mellett teljes nézetben is, teaser nézetben is)

    3. csinálnék egy showcase-t, jópár screenshotot feldobok majd és majd rá kéne böknötök pár dologra, hogy “nekem ez a szín tetszik”, “nekem ez az elrendezés”, “nekik jó a logojuk”, “sztem itt jól kihasználják a helyet”, “itt pont jól olvashatók a cikkek”, de akár funkciók is, hátha valahonnan jön jó ötlet még.

    4. ezek után én legyártom a designterveket, finomítgatjuk őket, amíg pöppinger nem lesz

    5. motor összekalapálása, tesztelés

    6. release, öröm-bódottá! 🙂

    Írtam hogy mondok példákat, mert ez most így gondolom sok info volt, meg általános is.

    1. példa:

    – főoldal: Kis headerbox, vagy sidebaron egy kis about us box. Legfrisebb gasztro kritika egy szép, csalogató, nagy képpel, kis teaser szöveg. Legfrisebb podcast/video. Legfrisebb 5 komment. Random best komment rating alapján. Random post címe rating alapján. Legutolsó utazás-beszámoló.

    – ha rábökök a gasztro kritikára, akkor egy picit más design-nal a teljes kritika szövege, sidebaron, vagy elszórva a galéria, kommentek, kapcsolódó hasonló postok, gmaps-on a hely megjelenítése, akár adsense-es reklám is nem zavaróan. Sidebaron esetleg a szerző képe rövid bemutatkozással. RATING, többszinten, pld minőség/kiszolgálás/megközelítés/akármi. Címkék is mehetnek több rétegen, tehát lehetnek olyan címkék amiket csak gasztro kritika tartalomhoz adunk (pld szarvas, francia, finom), és ezektől lehetnek külön címkekönyvtáraink a zenés posztokhoz is (80’s, rock, beatles, synthpop), persze ezeket keresztlinkelhetjük is, tudunk olyan keresést szűrni mint a delicious, hogy sajnos.hu/finom szarvas és listázza szépen a tartalmakat.

    – galéria oldal: a postokba beágyazott képeket egy külön galériában is összeszedhetjük, ha csak nézelődni akarunk. Képeket is lehet kommentelni, értékelni, mailben küldeni, akármi. Ez vonatkozik videokra is, zenére, whatever.

    – EB-rovat: minden év EB-inek az eseményei, táblázatai, kommentek, kapcsolódó videok, bármi szintén. Kapcsolódó kritikák: “az XY étteremben kajáltunk és ott néztük a Porto – Kiskunhalas meccset”.

    Mutatok két éles példát is:

    1. insomnia weboldal, ezt még tavaly csináltam, azóta sokat fejlődtem. 🙂

    http://insomnia.co.hu/v3/index.php

    Főoldalon külön tartalmak aggregálva: hírek, esettanulmányok, munkák. Mindegyik egy kicsit más, és picit máshogy jelennek meg, néha csak színekkel. Pld a munkák érdekesek, ha ráböktök valamelyikre, akkor listázza a sidebaron az annak az ügyfélnek készített egyéb munkáinkat -> lásd még fentebb kapcsolódó kritikák/postok/kommentek. Balra a munkától -ha vannak- idézetek vannak attól az ügyféltől, akinek a munkát készítettük. Ez is egy külön tartalom, amit felviszünk úgy hogy Új idézet, XYügyfél címke. Utána automatikusan listázódik annak az ügyfélnek a munkái mellett, dinamikusan, szépen. Vagy ugyanígy a hírekkel is. Ha volt már ARC-os hírünk, akkor látjuk az ARC-os munkák mellett kapcsolódóan. Ez nálatok lehetne olyan pld, hogy ha egy francia konyhás étteremről írtok, akkor mellette/alatta megjelennek a többi franciás kritikák thumbnaillel, vagy esetleg francia vonatkozású videok, zenék. Beteg, mi? 🙂

    Ha ránéztek még az Ügynökség, vagy Filozófiánk oldalakra, azok meg statikus oldalak, ilyenből is lehet bármennyi, akár egészen más design-nal is. Lehet pld egy fix EB-rovatotok külön design-nal, vagy egy STAFF lista.

    A partnereink oldalon pedig az összes munka, típusonként listázva. Ezek lehetnek bármilyen lekérdezések, akármilyen tartalmat tudunk így listázni: post, komment, media, bármi. Pld összes youtube video, összes komment, összes szerző, összes tag, akármi.

    2. példa, MTT, ez a mostani melóhelyem, ez még under construction, de azt látni rajta, hogy brandenként külön design van, külön főoldalak, híroldalak, termékoldalak:

    http://www.cegabc.hu/mtt/

    Pld lehet bármennyi form, tehát bárki küldhet be tartalmakat. Itt most konkrétan hirdetés-kérdéseket, de lehet bármi ez is. Ha a Hirdessen! menüt megnézitek, ott van 4 külön form, a user beküldhet csomó mindent. Pld nálatok lehetne beküldeni étteremkritikát, vagy eseményajánlót, linket szöveggel, bármi.

    3. példa a kettőből 🙂 Szóval ezt is most fejlesztem: http://test.yourpropertyvideo.com/

    http://test.yourpropertyvideo.com/en/node/31

    Így néz ki egy ingatlan adatlapja, design az még késik 🙂 . Ingatlan ára, helység, felszereltség, leírás, video, galéria, googlemaps-en mutatjuk és az ügynökség linkje, akik árulják. sajnos.hu-ra lefordítva: Étterem neve, price-range, milyen kajáik vannak, rövid bemutató, képeink róla a kapcsolódó kritikákból amit róla írtunk, hun van a térképen, linkek a kapcsolódó kritikákra, kommentek, többszintes rating.

    Boccser a hosszúságért, csak próbáltam meglibbenteni, hogy jó sok mindent tudunk ám csinálni, merjenek a Hölgyek/Urak elcsusszani a zománco lavórral fejben, mert gyanús hogy nem kivitelezhetelen. Gondolom azért nem akartok egy est.hu, meg iwiw nagyságú halálcsillag-jellegű adatbázist, csak hátha ezekből megtetszik valami, kontent meg úgyis van nálatok mindig.

    Ja még kontent: szerzőnként is lehet külön blog mindenkinek. Pld van a common sajnos-hírek, meg van kritika részleg, de lehet még egy Mici-naplója sarok is tökre külön, csak ugyanabban vagy tök más dizájnnal. Ja, fórum is lehet, bár nemtom az mennyire kell, mivel minden kommentelhető, meg ilyesmi.

    SEO-hoz értünk kicsit (melóhelyem ezzel foglalkozik :), meg javaslom hogy legyen webkettő-kompátibel a cucc, szóval lapozgatható fülek, dinamikus kommentlapozás, kritikalapozás, akármi. Csak a helykihasználás miatt mondom, egészen sok tartalmat is rá lehet pakolni egy picsányi ablakra.

    Na leültem a sarokba, nem pofázok többet. 🙂 Sztem akkor először a tartalmat kéne belőni, meg hogy miket tudjon, aztán a dizájn már abból jön úgyis.

    ( ja, lehet bármennyi poll is, akármilyen tartalomhoz, pld már ide is jó lenne 😀 )

    Még technikailag: SEO menni fog, meta-k, userfriendly url-ek is ofkoz, hírlevél zsíroskenyér, sokféle rss, adminoknak értesítés hogy ki mit művel (pld Geci kap egy üzenetet az adminfelületen, hogy Mici megnézte már a korzikai nyaralás képeit, szóval nem sunnyoghatja el, hogy ő még nem látta), automatikus képátméretezés, videokonvertálás flashbe mpeg/mov-ból, jogosultság alapján elhatárolt funkciók/oldalrészek (pld csak Mici láthatja az EB oldalt, vagy pld a guest user nem látja a sajnos.hu/titkostanacskozas aloldalt), részletes kereső.

    Mégegyszer elnézést a sok rizsáért, tényleg csak azért hogy lássátok, hogy amit az előbb kigondoltatok, az nem is olyan beteg feature. 🙂

  2. Még valami, nemtom hol host-oltok, én nemrég váltottam a dreamhost-ra. Szarért-hugyért adják, 500 giga tárhely, hetente 2-vel nő, minden van rajta szerverügyileg, kurva gyors. Oda a világ összes podcastja, útifilmjei, galériája elfér. Csak mondom, hogy ilyen akadályt sem nagyon érdemes mérlegelni, hogy nincs hely, vagy hiányzik a szerveren az FFMPEG plugin, amivel pld egy általad feltöltött avi-videot ő átkonvertál flashbe és kirakja a video-falra.

    Na mostmár tényleg befogtam, ide lőjjetek! 🙂

  3. Hosszú az első postom, még moderálásra vár, abban írtam, hogy célszerű lenne Drupal-ra váltani WordPress-ről. Ehhez még valami: no para, át tudjuk migrálni az eddigieket, nem fog elveszni semmi, bár ha lesznek új tartalomtípusok, akkor majd okosan kell csinálni, hogy minden bepasszoljon a megfelelő helyre.

    Ennyit akartam, leültem tényleg a sarokba.

  4. Mit szeretnetek elerni a redesign altal? Harom-ot bullet-point

    * Tobb latogato (?)
    * Visszatero latogato (?)
    * Gyorsabb page load (?)
    *
    *

    Ha ez megvan, akkor meg lehet probalni feature-t rendelni a goal melle.
    Mondjuk ‘visszatero latogato’
    – rss (kategoria-, szerzo-, blogpost-)
    – regisztracio utan article rating, tagging, (poll), ((esetleg premium kontent?… Mici fecskeben?))
    – regisztraltaknak hirlevel
    – …

    Btw, ha van mar kesz design-elem, akkor az mehet ki valahova rivjura. 🙂

  5. BJ, a Sajnos az LFO-n fut, itt sincs helykorlát, se sávszélesség korlát, és automatikus backup is van, a jövő pedig stabilnak néz ki, legalábbis nem tervezzük se a struktúra, se a felhasználói feltételek megváltozását 🙂

  6. Geri, a háttérszínt nem köll megváltoztatni szerintem, azzal csak a probléma van (a képek általában fehér hátterűek), minden más kevésbé olvasható, és nem kevésbé nyomtatóbarát 🙂

  7. Okéság, csak gondoltam feldobom, de akkor a dolog ezen része már zsiráfos.

    Majd ha erre téved egy sajnos admin, approve-olja mán az első kommentemet, abban van a knowledge base. 🙂

  8. Én is inkább világos alapon sötét betűket javasolnék, nagyon nehéz inverz cuccokat olvasni. Nyomtatóbarátságot azt mindenképpen megoldjuk, én mindig írok külön print.css-t is, menüket kivenni, flasht kihúzni, ilyesmi, amiknek printben nem lenne értelme. Ha úgy gondoljátok, lehet mobilra optimalizált css is, konkértan iphone-ra még nem dolgoztam, de van sdk, szóval tudom tesztelni a gépemen azt is. Mer az apple a sitebuilderek barátja.

  9. apróságok:
    1.nincs címe az oldalnak, az opera csak egy space-t mutat, mikor megnyitom. ha bemegyek 1 post-ba, akkor már a post címét írja.
    2. nincs ikon. erre már van egy ötletem. ha mondtok pontos méretet (gondolom 32×32, de nem vagyok biztos benn’), akkor megrajzolom.
    kevésbé apróság:
    a topic-ok eléggé redundánsak. pl. a kistücsök kritika a kövtkezõkben van: Steak-ház az egész világ, Mici-Update, Fogyasztóvédelem, Sajnos Vacsorák, Étteremkritika. nem kéne kicsit optimalizálni?

  10. Közöm ninics hozzá, de az inverz jó ideje nem trendi már. No, és kicsit is hosszabb távon nehezbben olvasható. Sajnos.

  11. Kozom nincs hozza nekem se, de… 😀

    Szoval sztem kene sajat paletta es logo, aztan ahhoz ragaszkodni mindenhol. Ma pl a galeria tok mas, mint a blog.

    Nehany otlet (priority 1-4)

    display:
    sajat logo a header-ben es mint favicon P2
    left nav bar (jobb oldali helyett) P3
    friss posztok AUTHOR a left nav-ben P2
    friss posztok EXCERPT a left nav-ben P4
    latest comments a left nav-ben P1
    latest comments AUTHOR es EXCERPT a left nav-ben P2

    visitor features:
    id’d comment P1
    unid’d P2
    id’d tagging P1
    article rating P2
    diggit, delicious

    navigation:
    komment author filter P2
    tagcloud, tag navigation P2
    multitag search (etterem balaton) P4
    multiword tags P4
    szerzo mint tag search (Geci etterem) P4
    category mint tag search (g33kowhatever svajc) P4

  12. az utolso sokorkban a zarojelen belulre egy plusz jel is ertendo.

    es akkor plusz egy: basic html a kommentben 😉

  13. Sajnos admin-ok online jelenléte konvergál a zéróhoz. 🙂 Ha esetleg mégis erre járna valamelyikőjük, akkor megkérném hogy approve-olja már az első kommentemet, abban elég sok lehetőséget leírtam, kicsit katalizálhatná a globális brainstormingot. Köszöntem szépen! 🙂

  14. bjmatt, óriás császár vagy, de nem kibaszott nagy meló ez? Töröm a kis buksikám, a kommentet approve-oltam, kérném mindenki olvassa el ezen poszt első kommentjét bjmatt-tól, én elmentem szarni, mert most jövök vízitúráról, köszönöm.

  15. Nem egy ‘amíg sül a véreshurka’ projekt, de szerintem ha nekiállunk, akkor legyen rendesen nekiállva! Annyira nagyon nem durva feladat, mert nagyon sokminden plugin-szinten kezelhető, ha nem, akkor meg minimális haxorkodással megoldható. Én azt mondom kezdjetek el ötletelni ‘ha lúd legyen kövér’ alapon, aztán majd mondom hogy mi az ami már űrtechnológia. Nem sok ilyen lesz szerintem. 🙂

    Meg szeretek értelmes-jó dolgokat csinálni, ennek látom értelmét, mert foglalkoztok vele, akkor legyen már neki egy jó “kerete” is.

  16. Meg kell, hogy cáfoljam, zajlanak a folyamatok, de sajnos még nem tudunk fizetni BJM-nak, szóval indulás várhatóan jövőre, de ha megtörténik, olyan durranás lesz, hogy sírni fog mindenki. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.